QUOTES

Photobucket

Friday, December 25, 2009

maria it`s me ;(

cerita maria mariana ni mengisahkan ttg 2adik beradik yg berlainan watak.
maria seorang yg penyayang,dia slalu saje mengalah,
dia bnyak berkorban utk mariana,tp mariana..?
mariana seolah2 tada perasaan,dia xpernah pk kan ttg at maria,
ape yg mariana nk sumenye dpt,mariana yg memiliki watak yg cemburu dan dengki menyebabkan maria dan mariana slalu saje bertengkar..

actually citer ni sgt serupa dgn kisah ain.


Kejujuran hati mu oh... Maria
Melambangkan agungnya seorang wanita
Mencurah kasih
Menabur sayang
Tiada meniti batasan

dipetik dari lagu maria mariana


ain slalu je mengalah dgn akak,bila ape yg ain dpt,akak pon msti nk,
akak slalu merpelekehkan ain,tp ain cume diam,sbb ain taw,ain pasti menanges kalo truskan jgak,
mama plak msti akn ikut dia ckp,suara at ain xpenah didgr,..
actually ada bnyak bnda yg akak xtaw,yg ain bwt hnye tok dia,tp biarlah ain sorang je yg taw. . .


Di sebalik naluri Mariana
Yang memendam cemburu dan curiga
Walaupun kasih amat mendalam
Hatinya masih jua resah

dipetik dari lagu maria mariana

perangai akak yg cemburu dan xmendgr nasihat tu menyebabkan kami selalu jer bertengkar,
bila kami gadoh,pasti ain yg akn undur diri dulu,dia slalu nk menang,nk jdk hebat...
akak xkn dgr ape pun yg ain ckp,even dgn mama cndri pun akak kdng2 xdgr kata,
sampaikan mama dan ayh dh mls nk tgur kalo akak bwt slh ape,
tp yg peliknya mama ttp je bela akak walaupun kdng2 pe yg akak bwt tu slh

lepas je gadoh,msti je ain menages,ain xtaw knape,tp perasaan tu lain,
kdng tu ain termenanges dpn mama bila kami gadoh,tp mama xkn pjuk,
sebalinya mama akn mrh pd ain blik,mama ckp,ain ni lemah,
"ain xbwt2 mama,perasaan menanges tu dtg sendiri"


lps je ain taw mama msti mrh ain bila nanges dpn dia,ain dh xkan menanges lg dpn dia,
ain nanges sorang2 je dlm at,ain nanges kat depan laptop ni,dgn lagu yg ain dgr,
kdng2 tu ain sampaikan xtahan simpan perasaan sedih tu dlm hati sehinggakan bila abg ke adik ke ejek2 ain,secara tak sengaja ain menangis,

bila rasa sedih,bg ain lagulah pengubat terbaik at ain,dia peneman ain..
dia mendengar ain..walaupun hnye lagu. . . . . .



Maria Mariana

Kejujuran hati mu oh... Maria

Melambangkan agungnya seorang wanita
Mencurah kasih
Menabur sayang
Tiada meniti batasan

Di sebalik naluri Mariana
Yang memendam cemburu dan curiga
Walaupun kasih amat mendalam
Hatinya masih jua resah

Maria oh Mariana
Kekalutan masih jua melanda
Walaupun jiwa masih serupa
Di manakah nanti penghujungnya

Maria oh Mariana
Jalinan kasih dua jiwa
Bila gelora ribut kan reda
Bersama tabah menghadapinya


Di suatu hari
Jalanan hidup ini
Akan haluannya sendiri
Di situ nanti kan abadi
Cinta kekal untuk selamanya

Slam_-_Maria_Mariana.ram
klik utk download




p/s:lagu maria mariana selalu je mengingatkan pe yg akak bwt pada ain,sampaikan ain nk je dgr lagu ni setiap masa..

curahan rasa,
A.N

6 comments:

cik punya blog! said...

biasa la tu.. kalo adik beradik mesti ade kes mcm ni punyerr.. mmg ade gift n take.. hehehehe.. but, saling memerlukan..

ayien said...

to cik:yep,adakalnyer mmg try to accept,to sometime down gak,.but life must go on ryte!

ayisy said...

salam. dulu kecik2 suka tgok filem ni. huhuu.. saya dgn adik beradik tak rapat tp takdelah gadoh2 bila dah besar. kecik2 dulu selalu gadoh. hehehe..

ayien said...

to ayisy:hee..kami plak terbalik,kecik2 xgadoh..rapat giler,bila bsr gadoh plak..adoi..

touyakaruma said...

Maria Ave Maria !

Ops silap lagu ..

ayien said...

ayoyooo~

Post a Comment